Algemene Voorwaarden en informatie
Via onze website kunt u alle artikelen bestellen die daarop zijn opgenomen. Op onze website staan artikelen:
- die fabrikanten in hun standaardassortiment hebben opgenomen;
- aangekondigde noviteiten;
- speciaal geprijsde artikelen;
- Aanbiedingen;
- uitverkoop artikelen.
Voorraadinformatie
Van slechts enkele producten hebben wij de voorraad opgenomen op de website. Dit is het maximaal aantal dat u van dat betreffende artikel kunt bestellen. Mocht u een hoger aantal nodig hebben dan dat u via de webshop kunt bestellen, dan kunt u dit aangeven in een aparte e-mail. Wij zullen dan voor u nakijken of het artikel nog te bestellen is bij de fabrikant.
Als er geen voorraad is opgenomen bij de gewenste artikelen, betekent dit niet dat wij er geen voorraad van hebben. Omdat deze webshop niet de mogelijkheid biedt om een hoger aantal te bestellen dan dat de voorraad is, hebben wij ervoor gekozen om geen voorraadaantallen op te nemen. In een reserveringsoverzicht die u van ons ontvangt, nadat wij uw bestelling hebben verwerkt in ons lokale systeem, geven wij u een duidelijk overzicht van de artikelen en aantallen die wij in voorraad hebben, en van de artikelen die wij voor u zullen bestellen.
Als u voordat u gaat bestellen wilt weten of een artikel bij ons in voorraad is, dan kunt u dit via e-mail bij ons navragen.
Levertijden:
Alle voorraadartikelen hebben een levertijd van circa 2 werkdagen. Deze levertijd is opgenomen op de website bij het voorradige artikel
Het is lastig om aan te geven wat de levertijd van een artikel is, dat wij niet in voorraad hebben. Van de artikelen die wij niet in voorraad hebben, kunnen wij dit niet standaard opnemen op de website. Dit is namelijk afhankelijk van diverse factoren zoals:
- of het artikel in voorraad is bij de importeur
- of het artikel beschikbaar is bij de fabrikant
- hoe lang het duurt voordat de leverancier naar ons gaat versturen
- hoe lang het pakket naar ons onderweg is
Omdat wij, als winkelier, erop aangesproken worden als een op de website aangegeven levertijd niet overeenkomt met de daadwerkelijk levertijd, hebben wij besloten om deze informatie niet standaard op de website op te nemen. Als u informatie wenst over de levertijd van een specifiek artikel, of van uw complete bestelling, dan kunt u het beste contact met ons opnemen, zodat we dit voor u kunnen uitzoeken.
Bestellen via de webshop - werkwijze
Artikelen die u wilt bestellen kunt u toevoegen aan uw winkelwagen. U kunt uw bestelling afronden door naar de winkelwagen te gaan. Zodra u op de verzendbutton klikt, krijgt u automatisch een e-mail binnen met een overzicht van uw bestelling. Ook wij krijgen deze e-mail binnen met uw bestelling en klantgegevens. Deze bestelling voeren wij in ons administratiesysteem in, en daarna ontvangt u van ons een proforma-factuur voor de betaling van uw bestelling (als alle artikelen in voorraad zijn). Een bestelling van leverbare artikelen, gecombineerd met een bestelling van nog niet uitgeleverde noviteiten zullen wij splitsen in twee bestellingen. Voor de leverbare artikelen ontvangt u een proforma-factuur voor de betaling en van de nog niet uitgeleverde noviteit ontvangt u een reserveringsoverzicht. Zodra de noviteit is uitgeleverd sturen wij u daarvan een proforma-factuur toe voor de betaling.
Betaling en levering
De betaling van uw bestelling verloopt NIET automatisch via de webshop. Zodra u uw bestelling heeft verzonden, wordt uw bestelling door ons verwerkt en ontvangt u van ons een reserveringsoverzicht van uw bestelling, of een proforma-factuur van uw bestelling als deze compleet leverbaar is.
Na ontvangst van uw betaling, worden de artikelen zo spoedig mogelijk verzonden. U ontvangt hiervan een verzendbevestiging met een track- en traceer code, waarmee u de voortgang van de verzending kunt volgen.
Retourneren of omruilen van artikelen / Herroepingsrecht
Als het artikel, dat u via onze webshop heeft besteld, niet is wat u ervan had verwacht en u wilt het artikel retourneren of omruilen, dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel aan ons te melden via het e-mail adres info[at]anw-modeltreinen.nl. Wij zullen dan contact met u opnemen voor de juiste procedure van retour zenden.
Tijdens de bedenktijd van 14 dagen, dient u zorgvuldig om te gaan met het artikel én de verpakking. U mag het artikel slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om het artikel te inspecteren, zoals u dat in een winkel ook zou mogen doen.
U bent aansprakelijk voor waardevermindering van het artikel en de verpakking als, door de manier waarop u met het artikel en de verpakking bent omgegaan, schade is ontstaan of gebruikssporen zichtbaar zijn, waardoor het artikel niet meer als nieuw kan worden verkocht.
Indien het artikel schade heeft opgelopen, dan zullen wij, indien dit mogelijk is, het artikel laten repareren zodat het daarna weer als nieuw kan worden verkocht. De kosten voor reparatie zullen wij aan u doorbelasten, of in mindering brengen op het terug te betalen aankoopbedrag.
Ingeval van waardevermindering van het artikel door gebruik, zoals gebruikssporen, zullen wij een percentage van de waardevermindering bepalen en dit aan u melden U kunt er dan voor kiezen om het artikel terug te ontvangen, of het resterende bedrag, na aftrek van het percentage van waardevermindering, op uw rekening terug te laten storten. Wij zullen hierover met u overleggen.
Retourzending is voor rekening en risico van de klant.
Uitsluitingen van retourneren / ruilen / herroepingsrecht
Artikelen die u door ons heeft laten aanpassen vallen buiten het herroepingsrecht.
Artikelen die u niet via onze webshop heeft besteld, maar via een telefonische opdracht, of schriftelijke opdracht aan ons heeft opgegeven, vallen buiten het herroepingsrecht.
Artikelen, die wij op uw verzoek uit een verpakking hebben gehaald, om vervolgens als briefpost te kunnen worden verstuurd en hierdoor verzendkosten te besparen, vallen buiten het herroepingsrecht.
Boeken, DVD's, Software (waarvan de verpakking is geopend) en door ons verrichte diensten, vallen buiten het herroepingsrecht.
Garantie nieuwe artikelen
Wij hanteren de wettelijk voorgeschreven garantie-bepalingen.
U heeft recht op de levering van een deugdelijk product. Een product is ondeugdelijk als:
- het artikel bij ontvangst niet compleet is
- het artikel bij ontvangst beschadigd is
- het artikel bij ontvangst defect is, of niet goed functioneert
- het artikel bij ontvangst niet functioneert zoals bij aankoop is aangegeven.
Als er binnen 6 maanden na aankoop van een artikel dat u bij ons heeft aangeschaft, iets mis is, dan kunt u het best zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Wij zullen dan met u bespreken wat we in deze situatie het best kunnen doen. Als het artikel, buiten uw schuld om defect is gegaan, dan heeft u recht op reparatie, of een vervangend artikel. Indien dit niet mogelijk blijkt te zijn, heeft u recht op teruggave van het aankoopbedrag.
Indien het artikel defect is gegaan door uw schuld (verkeerd gebruik, laten vallen e.d.), dan kunnen wij het artikel voor u laten repareren. In dit geval bent u verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten.
Als de 6 maanden na aankoop zijn verstreken, en het artikel gaat defect, dan heeft u recht op fabrieksgarantie. Iedere fabrikant heeft zijn eigen garantievoorwaarden. Als het defect binnen deze fabrieksgarantie periode optreedt, dan kunt u contact met ons opnemen voor de mogelijkheden van reparatie.
Garantie tweedehands artikelen
In de meeste gevallen is de garantieperiode van tweedehands artikelen reeds verstreken, vanwege de leeftijd van het artikel.
De tweedehands artikelen die AnW Modeltreinen levert, zijn getest en nagekeken en, indien nodig, van nieuwe onderdelen voorzien.
Mocht echter toch binnen 3 maanden na uw aankoop blijken dat het artikel problemen geeft, die buiten uw schuld zijn ontstaan, dan kunt u het best zo snel mogelijk contact met ons opnemen om te bekijken wat het probleem is, en waar dit door wordt veroorzaakt. Wij zullen een passende oplossing zoeken.
Als het artikel na 3 maanden na aankoop stuk gaat, of andere problemen geeft, neem dan contact met ons op voor het zoeken van een passende oplossing. We zullen dan met u bespreken of u het artikel wilt laten repareren, of dat een andere mogelijkheid bestaat om het probleem op te lossen.
In alle gevallen geldt: Neem contact met ons op als u een probleem ervaart met uw aankoop. Voor alle problemen is meestal een passende oplossing te vinden !
Bedrijfsinformatie
AnW Modeltreinen is een onderdeel / handelsnaam van AnW Automatisering.
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, onder nummer 23060317:
Postadres: AnW Automatisering VOF, Pastoor Tetterodestraat 31, 1662 BB De Weere
BTW nummer: NL8102.27.745.B01